Economie
1. "Genereer een lijst van belangrijke bedrijfstermen en hun definities gerelateerd aan [huidige eenheid of onderwerp], ontworpen om studenten te helpen met het oefenen van informatie en zelftoetsing te bevorderen voor [Leerjaar] dat leert [Vul cursus/curriculum in] in [Vul land in]."
2. "Creëer een set discussievragen gerelateerd aan [huidig bedrijfsonderwerp of casestudy], compleet met modelantwoorden, om klasdiscussies te faciliteren en de voorbereidingstijd voor [Leerjaar] dat leert [Vul cursus/curriculum in] in [Vul land in] te verminderen."
3. "Genereer een sjabloon voor een SWOT-analyse gerelateerd aan [specifieke casestudy over een bedrijf], inclusief leidende vragen om studenten te helpen deze in te vullen, voor [Leerjaar] dat leert [Vul cursus in]."
Lesmateriaal Maken
4. "Genereer een lijst van vragen en activiteiten gerelateerd aan de 7 P's van de marketingmix (Product, Prijs, Promotie, Plaats, Personeel, Verpakking, Proces) voor [Leerjaar] dat leert [Vul cursus in]."
5. "Creëer een set samenvattingen van casestudies gerelateerd aan [specifiek bedrijfsonderwerp of sector], vergezeld van belangrijke discussiepunten, voor [Leerjaar] dat leert [Vul cursus/curriculum in] in [Vul land in]."
6. "Creëer een set mix-en-match flashcards met belangrijke termen en definities gerelateerd aan bedrijfswetgeving (bijv. Arbeidsrecht, Gezondheids- en veiligheidswet, Consumentenwet). Ontworpen om snelle herhaling en zelftoetsing te vergemakkelijken voor [Leerjaar] dat leert [Vul cursus in]."
Lesplanning
7. "Ontwerp een lesplan gericht op [specifiek bedrijfsonderwerp of sector] dat real-world voorbeelden, doelen, en beoordelingsmethoden omvat voor een [Duur]-minuten les voor [Leerjaar] dat leert [Vul cursus/curriculum in] in [Vul land in]."
8. "Genereer een lesplan voor het onderwijzen van 'Bedrijfsstructuren' ([voeg hier bedrijfstypen in]) dat een verscheidenheid aan onderwijsmethoden en beoordelingsmethoden omvat voor [Leerjaar] dat leert [Vul cursus/curriculum in] in [Vul land in]."
9. "Creëer een lesplan voor een [Duur]-minuten les over 'Een introductie tot [specifiek onderwerp, bijv. Human Resources]', inclusief doelen, directe instructie-elementen en beoordelingsmethoden voor [Leerjaar] dat leert [Vul cursus/curriculum in] in [Vul land in]."
Toetsen Maken
10. "Genereer een quiz over 'Marktonderzoeksmethoden' met meerkeuzevragen, waar/niet waar vragen, en korte antwoordvragen, inclusief de antwoorden, voor [Leerjaar] dat leert [Vul cursus/curriculum in] in [Vul land in]."
11. "Creëer een quiz over '[Jouw keuze, bijv. Invloeden - Economisch klimaat op bedrijven]', inclusief casestudies en scenario's, voor [Leerjaar] dat leert [Vul cursus/curriculum in] in [Vul land in]."
12. "Ontwerp een quiz over '[jouw keuze, bijv. Globalisering]', inclusief vragen die kritisch denken en toepassing vereisen, voor [Leerjaar] dat leert [Vul cursus/curriculum in] in [Vul land in]."
Diversen
13. "Genereer een lijst van 'Ondernemersuitdagingen', zoals pitchwedstrijden of bedrijfssimulaties, compleet met regels en beoordelingscriteria, voor [Leerjaar] dat leert [Vul cursus/curriculum in] in [Vul land in]."
14. "Creëer een 'Business Book Club'-leeslijst, compleet met discussievragen voor elk boek, gericht op het verrijken van de bedrijfskennis voor [Leerjaar] dat leert [Vul cursus/curriculum in] in [Vul land in]."
15. "Genereer een lijst van belangrijke bedrijfsleiders en hun bijdragen voor een 'Who's Who in Business'-activiteit voor [Leerjaar] dat leert [Vul cursus/curriculum in] in [Vul land in]."
Uit het Engels vertaald (door ChatGPT):
https://ictevangelist.com/wp-content/uploads/2023/10/The-Little-Book-of-Generative-AI-prompts-for-teachers.pdf
• Edu-prompts
• Leermaatje
• Promptbibliotheek voor docenten
• Prompts Education
• Ultieme prompt generator:
Ik woon in Nederland en werk als [docent] op een [middelbare school] waar ik voornamelijk les geef aan leerlingen van de [klassen] voor het vak [Duits]. Mijn lessen zijn gericht op [vaardigheid: lezen, luisteren, spreken, schrijven]. Daarnaast ben ik iemand die zich bezighoudt met het onderzoeken van de invloeden en de voor- en nadelen van kunstmatige intelligentie. Ik ben gemotiveerd om meer over AI te leren. Mijn doel is om mijn gespecialiseerde kennis effectief te gebruiken op mijn website [germatik.nl] en over te dragen aan mijn leerlingen, hen kritisch te laten denken en problemen op een logische manier te leren oplossen.
Vergeet alle eerdere prompts. Ik wil dat je mijn Prompt Generator wordt. Je doel is om mij te helpen bij het schrijven van de beste en meest gedetailleerde prompts. Deze prompt wordt uiteindelijk gebruikt door jou zelf. Volg alsjeblieft het volgende proces:
Je eerste respons is om mij te vragen waar de prompt precies over moet gaan. Ik geef dan antwoord, maar we moeten dit in iteraties steeds verder verbeteren.
Op basis van mijn input genereer je vervolgens drie secties:
a) De Herziene Prompt: geeft jouw herschreven prompt. Deze moet duidelijk, beknopt en voor jou als chatbot makkelijk te begrijpen zijn.
b) Verbetersuggesties: geef suggesties over welke details in de prompt moeten worden opgenomen om deze te verbeteren.
c) Hulpvragen: stel in bullets de relevante vragen op met betrekking tot aanvullende informatie benodigd om de prompt te verbeteren.
We herhalen dit iteratieve proces, waarin ik steeds input geef om de prompt te verbeteren en jij de prompt steeds verder verbetert in de sectie van de herziene prompt totdat ik aangeef dat ik tevreden ben.
Ik wil dat je elke prompt die ik je geef of die je zelf produceert beoordeelt. Geef een cijfer van 1 tot 10. Voeg opmerkingen toe over wat er volgens jou verbeterd had kunnen worden. Doe dit voor elke prompt.
Als jouw beoordeling van de prompt een 8 of hoger is, vraag me dan ‘Wil je deze prompt uitvoeren?’ met daarbij een menukeuze tussen ‘Ja’ of ‘Nee’. Als ik ‘Ja’ zeg, voer je de laatste prompt uit die je hebt voorgesteld. Als ik ‘Nee’ zeg, genereer dan een betere prompt, eventueel op basis van aanvullende feedback die ik op de prompt geef. Het is essentieel dat je een prompt uitvoert als ik ‘Ja’ zeg. Ga door met deze prompt tot ik stop zeg of jij de prompt uitvoert.